środa, 3 maja 2017

MAJOWE CIASTO MARCHEWKOWE




Dziś szybki post z przepisem na odrobinę dietetyczne, trochę kaloryczne, mokre i suche, bogate w warzywa i owoce ciasto marchewkowe.

Składniki:
(Moja forma - 38 cm x 28 cm, wys.7 cm)

- 4 jajka
- 1 szklanka brązowego cukru lub ksylitolu (dla uprzywilejowanych - cukru) 😉
- 250 ml oleju
- 500 g drobno startej marchewki
- 100 g posiekanych bakalii (ja dałam rodzynki, odzechy nerkowca, włoskie i laskowe)
- 1 puszka drobno pokrojonego ananasa
- 100 g wiórków kokosowych
- 2 szklanki mąki pszennej
- 2 łyżeczki cynamonu
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- szczypta soli



Polewa:

- jogurt grecki (około 400 g)
- pół kostki miękkiego masła
- 2 łyżki cukru pudru
- 3 łyżki żelatyny
- woda na oko

Jajka ubić do podwojenia objętości, dodać cukier i ubijać aż masa będzie puszysta i gładka. Powoli dodać olej, lejąc cienkim strumieniem. Dodać startą marchewkę, ananasa, bakalie, wiórki kokosowe i delikatnie wymieszać. W osobnej misce przesiać mąkę, dodać cynamon, proszek do pieczenia i sól.
Przesypać do miski z marchewką i wszystko delikatnie mieszając, połączyć.

Ciasto piec w temperaturze 150 stopni około 1 godziny i 45 minut bez termoobiegu (czas pieczenia zależy od piekarnika, sprawdzajmy patyczkiem).

Kiedy ciasto wystygnie ubijamy miękkie masło z jogurtem greckim. Żelatynę mieszamy z wodą i odstawiamy do napęcznienia. Potem lekko ją podgrzewamy (około 10 s w mikrofalówce), tak aby była płynna, ale nie ciepła. Dodajemy 2-3 łyżki masy do żelatyny, mieszamy i dodajemy żelatynę do masy. Wierzch posypujemy posiekanymi orzechami włoskimi i wkładamy do lodówki. Smacznego!



















2 komentarze:

  1. mmm... moje ulubione ciasto, chociaż nigdy nie dodawałam ananasa, bo bałam się, że jest za mokry i ciasto mi nie wyjdzie, muszę spróbować ;) dzięki za pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi i wygląda naprawdę wybornie, chyba muszę podrzucić ten pomysł mojej żonie :) Piękne talerzyki!

    OdpowiedzUsuń

Tłumacz

Szukaj na tym blogu