sobota, 1 lipca 2017

LIPCOWE KLIMATY - CZYLI MUFFINY ORKISZOWE Z ODROBINĄ LASU ;-)

I zaczyna się! Wkroczył nieco nieśmiały, trochę niepodobny do siebie, jakiś taki słaby na razie i zimny, jak nie on! - Witam Cię lipcu z otwartymi ramionami! ;-) Nie wstydź się i bądź sobą! Daj nam więcej słońca i tego ciepełka, przecież potrafisz. Dzięki Tobie możemy przynosić z lasu to, co najlepsze! Poziomki, kurki i jagody! O nich właśnie mowa w tym poście, bo na rozpoczęcie lipca przygotowałam dla Was przepis na dietetyczne muffiny orkiszowe właśnie z jagodami. Niestety musiałam sięgnąć jeszcze po mrożone, ale mam nadzieję, że się lipiec postara i następne bedą świeże, prosto z lasu. ;-)



  • Muffiny orkiszowe z jagodami 
  • (Przepis na ok. 18 sztuk)


  • - 2 szklanki mąki orkiszowej
  • - szczypta soli
  • - 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • - 2 łyżeczki cynamonu
  • - 0,5 szklanki brązowego cukru 
  • - 1 tabliczka czekolady (użyłam nadziewanej wiśniowej)
  • - 2 jajka
  • - 0,5 szklanki oleju (użyłam z pestek winogron)
  • - 0,5 szklanki mleka
  • - 1,5 szklanki jagód


W jednej misce mąkę wymieszać z solą, cynamonem, proszkiem do pieczenia i połamaną czekoladą, w drugiej jajko utrzeć z cukrem. Dodać olej i mleko, dokładnie wymieszać. Połączyć obie masy i mieszać, aż wszystkie składniki będą wilgotne. Jagody oprószyć mąką, następnie dodać do ciasta i delikatnie wymieszać. Przełożyć do formy na muffiny.
Piec około 25-30 minut w temperaturze 180 stopni. Smacznego! ;-) 





Pozdrawiam! Aga. ;-)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tłumacz

Szukaj na tym blogu